Po úspešnom hlasovaní o povinnej výučbe anglického jazyka na ZŠ už od tretieho ročníka v NR vzdychol si druhý muž štátu a predseda NR vo svojom kresle na tribune,či zákon podpíše :“náš podarený pán prezident“.Milé to slová,ktoré sa naplnili a prezident vrátil schválený zákon spät a nepodpísal ho s argumentáciou,že v tejto podobe a dikcii diskriminuje iné jazyky i rodičov,ktorí majú záujem o iné,tiež všeobecne uznávané svetové jazyky. Pri dnešných pomeroch v NR niet pochýb,že veto prezidenta bude prekonané a zákon v druhej partii prijatý,aby jeho platnosť vyvolala od 1.9.011 ďalšie praktické problémy pre zriaďovateľov škôl.
Už skoro zabudnutým je proporcionalita predmetov a stála otázka,ktorý predmet zrušiť,alebo obsahovo redukovať,aby bol priestor pre iný,naliehavejší,možno aktuálnejší.Argumenty pre i proti sú vždy a je len v moci tých,čo rozhodujú,aby platila ich pravda.Až po čase prídu experti k zisteniu ,že školopovinná mládež nevie čítať nahlas a napísanému textu ani po prečítaní nerozumie a jeho zmysel nevie reprodukovať.Taká je realita po mnohých a častých reformách našeho školstva.Skrátka amerikanizujeme sa a tak,že školy majú za povinnosť vychovávať študentov pre presne vymedzenú funkciu v praxi.Veď si majitelia spoločností na to platia.
Praktické problémy nastanú vo chvíli,keď odborníci zistia koľko základných škôl v správe chudobných obcí máme a koľko z nich si s požiadavkou na kvalifikované vzdelávanie angličtiny v dostupnej podobe a za pomoci audio-vizuálnej techniky vzdelanými učiteľmi poradí.Minister E.Jurzycza,aj keď sa politicky želaniu svojich šéfov podriadil,neporadí si s reálnymi pomermi,ktoré sužujú slovenský vidiek.Ako býva dobrým zvykom riešenia spadnú na miestne samosprávy.A starostovia budú pre dobrovoľníkov z anglicky hovoriacich krajín hľadať ubytovanie,stravovanie i mzdy. To sa ešte nasmejeme.
Ak by sme sa vrátili na začiatok lamentácie R.Sulíka treba celkom otvorene uviesť,že prezident republiky bol zvolený priamym hlasovaním občanov,zatiaľ čo predseda parlamentu bol zvolený v politbyre Koaličnej rady,na základe zhody záujmu politických strán koalície.Teda aj keď je teraz predseda S&S mediálne považovaný za muža č.2 ,jeho valor je nižší,vzišlý z politických dohôd a nie z vôle občanov – voličov.
Keď tak hľadíme na uplynulých 20 rokov novodobej historie,nemáme sa ako Slováci čím veľkolepým chváliť a podľa toho nás aj predstavitelia štátov EÚ posudzujú. Slušne sa to môže povedať,že na predstaviteľov štátu sme nemali šťastie,buď pre nedostatok kvality vhodných ľudí do vrcholových funkcií,alebo pre čokoľvek iné.Aj terajší prezident,ešte ako predseda NR išiel vítať pred rokovaciu sálu,či budovu starého …uja,prvého to prezidenta a druhý náš prezident sa bol uspokojil s dvojplatničkou pre chvíle voľna pokiaľ necestoval domov,do Košíc vlakom,alebo do Medzeva.
Nie žeby boli ľudsky zlí,ale nové pomery vyžadujú niečo viac a slovenský diplomatický protokol je príliš jednoduchý a jeho nositelia ho vyššie neposúvajú.Aj preto R.Sulík,druhý muž štátu môže vzdychať nad prvým mužom štátu,že je podarený.To sa nepatrí.
Celá debata | RSS tejto debaty