Viem, že sa nepatrí pátrať po pracovných zmluvách exponovaných športovcov, ktorí už v mladom veku zarábajú na seba, svoje rodiny a ľudí okolo seba v cudzine veľké peniaze a naši športoví novinári píšu o nich, ako o skvostoch národa. Často hazardujú so svojimi telesnými skeletmi a z mnohých sa stávajú kaliky na invalidnom vozíku. Iní, ak z toho ringu, kde sa vzájomne otĺkajú, vyjdú relatívne spôsobilí užiť a zužitkovať zarobené peniaze, dajú sa na podnikanie. Niekto úspešne iný menej, alebo vôbec. Podľa schopností a poradcov okolo seba.
Ale položiť si skromnú otázku, či aktuálne práca učiteľa, alebo zdravotnej sestry, ale aj pracovníkov iných segmentov ľudskej a dôležitej činnosti, kde sa tvoria materiálne hodnoty, sú oproti výkonom športovcov, ktorí bojujú len za seba, neprimerane podhodnotené? A aby to malo nejaký cveng novinári o nich píšu ako radi reprezentujú svoju vlasť a hrdia sa nosením dresu so štátnym znakom. na prsiach. Ale to len tak, že sa to patrí.
Uznávam, že porovnávanie športovcov s inými kategóriami a ako hovoria experti je ťažké, iný level, ktorý však vytvorili tí, čo na športovcoch založili podnikanie, doping a motorčeky v pedáloch závodných bicykloch. Veď aj partia vzbúrencov okolo M.Handzuša, ktorí odmietli reprezentovať Slovensko, kým bude hokej riadiť podľa nich neprávom zvolený predseda SZĽH I.Nemeček cúvli, keď tréner Z.Cíger poskladal reprezentáciu pre blížiace sa MS z iných, schopných a ochotných, menej náročných.
Ak budeme hľadieť na športovcov, ako špeciálnu kategóriu umelcov s talentom, ktorí svoje výkony predvádzajú publiku na svahoch, klziskách, či ihriskách s talentovanými umelcami na scénach divadiel a koncertných sál, potom aj oni akokoľvek tvoriví, predsa sú v porovnávaní so športovcami neporovnateľne slabší
To len preto, že zatiaľ nepoužívajú v svojich výkonoch, či práci logo svojho prípadného sponzora. Predstavme si, že umelec by pri svojom výkone mal na základe zmluvy s ním, či s nimi povinnosť nosiť na hlave čelenku s logom, ktorú by si smel snímať z hlavy len pred spaním, alebo tam, kde by sa neobjavil na verejnosti. Alebo, že scénograf by pri navrhovaní scény musel do pozadia zakomponovať logo firmy, či banky, alebo poisťovne, ktorá sponzoruje divadlo a tým aj umelecký zážitok diváka. Podobne ako reklama na mantineloch, či reklama počas produkcie. Nebolo by to nič iné, len podobné tomu, keď športovci, alebo ich predstavitelia hovoria s médiami pred plachtou s názvami všetkých, ktorí prihodili zo svojho zisku nejaký peniaz na šport. Čo ešte nebolo, môže byť, stačí počkať. Ani pedále na bicykloch nemali pred časom motorčeky.
Áno, samozrejme sú veci, ktoré vyznejú... ...
Celá debata | RSS tejto debaty