Založ si blog

Prečo nákladné vlaky stratili svoju pozíciu?

V správe ministra Fígela o spôsobe riešenia stratovosti železničnej dopravy  mohli sa občania dozvedieť len to,koľkých ľudí sa vládna „revitalizácia“železníc dotkne.O príčinách toho stavu nič  a ten by mal byť najzaujímavejší a keby ju ľudia poznali,boli by s riešením zrozumení,že nič lepšie sa už čakať nedalo.

            Predovšetkým by bolo potrebné odôvodniť prečo na malom Slovensku došlo k rozdeleniu ŽSR do troch právne samostatných podnikov a pritom vzájomne závislých na sebe.Bezvýhradne sa potrebujú aj bez konkurencie.Nechcela to od prvopočiatku EÚ?Pokiaľ také rozhodnutie ,o dôvodoch ktorého  sa vlastne nič nevie rozhodla rázne vláda a realizoval FNM.Treba nahlas povedať,že jedna časť – Cargo,nákladná doprava v každom režime bola zatiaľ zisková.A práve tá a dnes robí najviac problémov ministrovi financií pre svoje dlhy.Hospodárska kríza,slovo ktoré sa v slovníku ministra nenachádza trvá už 3 roky a má svoje dôsledky aj v tom,že poklesol objem prepravovaného tovaru a ostalo len to ,čo sa nedá prepravovať kamionmi po verejných cestách

            Ale napriek tomu ako jedinú spoločnosť z nich ide vláda núkať niekomu,čo vidí aj za horizont najbližších rokov a Cargo odkúpi.Dnes za veľmi nízku cenu možno so záväzkom,že splatí úver od štátu.Aj preto,že z necelého úveru 952 mil.€,či dlhu ,dlh Cargo predstavuje 600 mil.€.Ide však o ľudí a to hlavne z prekládkovej stanice Čierna nad Tisou,pretože  tí tvoria špecifickú základňu jeho zamestnancov.Kto trošku pozná procesy,ako sa nakladajú a vykladajú prepravované tovary po železnici iste bude súhlasiť s tým,že nakládku vykonáva vlastník tovaru,alebo nim zazmluvnený podnik a deje sa to u výrobcu a je jedno,či ide o kusové,alebo kvapalné substráty.Rovnako vykládku organizuje adresát svojimi prostriedkami.Prepravca dbá svojimi ľuďmi o to,aby náklad bol správne uložený,mal len dovolenú tonáž a bezpečný a neporušený obal prípadne aby boli dodržané iné bezpečnostné predpisy(napr.o preprave výbušnín)

            Prepravca,teda dnes Cargo zodpovedá za stav nákladu počas prepravy z jednej stanice do stanice určenia o čom príjemcu bezodkladne upovedomí a vyučtuje svoje dohodnuté náklady.Áno,mohli byť straty v spoločnosti Cargo jednak znížením prepravovanej tonáže,ako dôvod významný,ale aj tým,že pre nakládku a vykládku boli nasadené dômyselne skrátené doby a ich nedodržanie sankcionované pokutami či zapožičiavaním mechanizmov s vysokými cenami za používanie.Bolo potrebné ešte niečo viac,aby sa výrobcovia obrátili k iným ?

            Pravé dôvody však budú tkvieť v snahe získať cash prostriedky na vyrovnávanie iných potrieb štátneho rozpočtu,platby do fondov EÚ,únik daní a odvodových povinností,ktorých výška tiež súvisí s krízou,zvýšenie podielu výdajov na zbrojenie a obranu ,ako prisľúbil minister Galko do 1 % rozpočtu,príspevok na vybudovanie eurovalu.čo pre Slovensko má činiť 5 mld.€.A všetko iné o čom vie,alebo tuší len minister Mikloš.

            Sú isté obligatorné funkcie civilizovaných štátov,ktoré sú síce hradené z daní a poplatkov občanov a podnikateľských subjektov,ale slúžia všetkým,ktorí ich potrebujú,alebo sú na ne odkázaní.Medzi ne patrí predovšetkým školstvo,zdravotníctvo i kultúra a ochrana pamiatok a iste (zatiaľ)i osobná dopravaAni v iných europských štátoch nehradí cestujúci všetky náklady spojené so svojou prepravou.To len naši liberálne orientovaní politici došli k poznaniu,že každý si má platiť za to,čo potrebuje a i doprava má fungovať na báze podnikateľské zisku aby bola podnikateľsky zaujímavá.Kto si ešte pamätá na kravál,ktorý vyvolali autodopravcovia pri zavádzaní mýta na dialniciach a vybraných úsekoch hlavných ciest a ako im všetko vadilo,až dosiahli isté ústupky zo strany štátu.Štát im vyšiel na ruku,podľa ich pokynov,čo svedčí o tom,že priority v dopravnej politike štátu sú stanovené.Napred cestná z dôvodov o ktorých už bol uverejnený predchádzajúci blog o tom,ako štát môže vyrobiť stratu na železnici.Kdeže sú doby,keď sme žili v radosti z  elektrofikácie železníc.V dobe ropnej krízy a rastu cien nafty pre dieselelektrické lokomotívy  nás radosť rýchle opúšťa a keď preto budú rásť ceny cestovného na kratšie vzdialenosti do 50 km,ktoré sa dotknú práve tých,čo cestujú za prácou,či povinnosťami do škôl,či k lekárom a na úrady,teda opakovane a možno denne.

Spomínam na Kubu

01.12.2016

Pravidelná linka ČSA z Prahy do Havany mala technické medzipristátie na letisku Montreal a personál letiska už poznal zloženie cestujúcich, ktorí počas neho prezerali výlohy free shopov. Nechtiac som si pri jednom lete do Havany vypočul rozhovor dvoch predavačiek susediacich obchodov. Keď nás uvideli, jedna druhej, pretože bola polnoc, radila aby zatvárala a nečkala, [...]

Vždy ide o peniaze

26.11.2016

Najnovšie a čo obšírne zamestnáva TIS a médiá sú výlohy ministerstva zahraničných vecí na umelecké akcie spojené s našim predsedníctvom v Rade EÚ. Že boli vysoké a presahovali stanovený limit a že odmeny účinkujúcim umelcom a umeleckých telies boli zaplatené mimo základnej dohody, naviac. Zistila to mladá referentka po 8 mesiacoch služby na ministerstve [...]

Na čo sa pán Matišák nepýtal

20.11.2016

Jacques Rupnik v rozhovore s Andrejom Matišákom niekoľko krát opakoval, že „liberálna demokracia je nielen najprijateľnejší, ale aj najdôstojnejší politický systém“ Je to jeho názor a iný mať nemôže aj preto, že prívlastok, liberálny má z pohľadu politológov demokraciu, ako spoločenský systém novšie determinovať, ako slobodnú, od slova liberté. A tak [...]

stoltenberg

Nové spoločné jednotky rýchleho nasadenia nemajú podporu v EÚ

06.05.2021 20:50

Bojové skupiny EÚ už má. Existujú od roku 2004 a odvtedy neboli ani raz nasadené.

vrbetice výbuch česko

Kremľu nie je známe, že by pre neho pracovali agenti z kauzy Vrbětice

06.05.2021 19:34

Obom agentom Vladimir Putin udelil najvyššie vyznamenanie Hrdina Ruskej federácie.

Vladimír Pčolinský

SIS za šéfovania Pčolinského odpočúvala výrazne viac

06.05.2021 18:16

Podľa Juraja Krúpu dôvody nárastu počtu žiadostí o odposluchy nikdy nebudú známe.

Peter Visolajský

Situácia s nedostatkom personálu je naozaj kritická, upozorňujú lekári

06.05.2021 17:42

Ak by sme chceli dosiahnuť priemer Európskej únie, teda 8,4 sestry na tisíc obyvateľov, potrebovali by sme o 14-tisíc sestier viac.

gilos

Moje príspevky k minulému, súčasnému a možno, podľa toho ako som si to za tie roky uvedomoval, pozoroval, sledoval a žil, aj budúcemu občianskemu životu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 381
Celková čítanosť: 944823x
Priemerná čítanosť článkov: 2480x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy