Založ si blog

Hľadanie pokračuje

 Pred časom zaslal som písomne do redakcie názor s príznačným nadpisom:“Posledný pokus“,pretože som myslel,že všetkému je koniec a dotýkal sa problematiky prípravy dialnice v úseku Dubná Skala –Ružomberok pProces výhrad zo strany dôležitých bánk a súhlasu s pôžičkou od EIB  pokračuje.Aj preto môj názor aj keď sa zdal,že má oneskorenie, nie je márny.Zmenili sa síce úradné dôvody výhrad k trasovaniu tohto úseku a ako píšu redaktorky p.Vávrová a Kucejová naši činitelia majú v Bruseli odpovedať na inpertinentné otázky ako budú chránené vzácne živočíchy a rastliny v trase dialnice a ako sa budovatelia vysporiadajú so vzácnym rašelinišťom pri Rojkove

            Moje výhrady neboli odborné z hľadiska ekologického a nedotýkali sa ochranej siete územia jedinečné,ale majúce dopad na výšku rozpočtových nákladov stavby čo hlavne znepokojuje dotknuté orgány a bánky.Sporným podľa môjho názoru ostáva stále úsek Turany-Hubová pre ochranárov,no realizačne náročným je stále  celý úsek už od Dubnej Skaly až po Ružomberok.

            Úsek od možného vyústenia tunelového tubusu pri Dubnej Skale,až po Kraľovany včítane Turian poznám dôverne z dôb,keď som na území severného Turca(na Vrútkach )žil a prešiel ho pešo aj niekoľko krát.Aj preto pochybujem,či mapy,ktoré použili projektanti pre návrh trasy dialnice v tomto úseku mohli plasticky a zodpovedne vypovedať o čo pôjde,pretože mapy aj špeciálne nezodpovedajú reálnej skutočnosti v osídlení,koncentrácií obcí a miest a o počte roztrúsených vidieckych sídiel a objektov..

            Preto som od prvopočiatku,keď istý dr.J.Mesík radil v Pravde ako obísť všetky grúne Malej Fatry(Holý,Pokladný) a viesť trasu cez Domašín som sa začal o budúce dielo zaujímať a viac.Vo vedomí čo poznám, navrhol som,aby v úseku Dubná Skala až po Ružomberok bola vybudovaná len dvojprúdová rýchlostná komunikácia,ktorá by rešpektovala aj ohľady na požiadavky ekologických odborníkov a ušetrené financie vložiť do stavby taktiež rýchlostnej cesty od Banskej Bystrice po Ružomberok(Ivachnovú)tunelom popod masív Nízkych Tatier.Veď každoročné problémy so zimnou prevádzkou zo severu na juh sú stále v pozornosti dopravákov až tak,že časť prepravy vedú cez české komunikácie a Rakúsko.

            Písal som to Ing.I.Chomovi,riaditeľovi NDS a splnomocnencovi vlády SR i poslancovi NR S.Janišovi,ktorý žije v Martine ,no neozvali sa.Preto som písal do Pravdy už aj preto,že kedysi názor dr.J.Mesíka v Pravde našiel miesto.

            Ak teraz odborníci z UK navrhujú realizovať tunel od Krpelian popod rezerváciu Korbeľka až do Ľubochne v dĺžke cca 6,5 km potom sa treba pýtať akým procesom prípravy prebiehali práce na trasovaní tohto úseku,keď až teraz sa začali vynárať pripomienky a poznámky k dielu v tomto úseku a z pohľadu ochranárov.

            Pretože za predchádzajúce roky práce prešiel som nespočítateľne mnoho krát úsek Žilina – Prešov(a ďalej) môžem vysloviť názor,že diskutovaný úsek Dubná Skala-Ružomberok je vysoko náročný na stavebné práce,ich rozpočet a teraz sa k tomu priradili aj výhrady ekologické,pretože aj pravá strana Váhu od Ľubochne po Stankovany je rašelinisko a súvisí iste s Rojkovom na ľavej strane Váhu.

Človeka trápi nielen to,ako ľahkovážne poletujú vo vzduchu miliardy,ktoré treba získať,aby ich budúcich 30 rokov splácali naši potomkovia,ale že tie prostriedky bude treba vytvoriť prácou.Stav v príprave stavby sa zredukoval na peniaze,ich získanie,nie na technickú náročnosť úseku.Je to iste aj preto,že banky,ako obchodníci s peniazmi vidia za takou sumou zisk,ktorý im bude garantovať vláda SR.takže bez rizika,len dať dokopy takú sumu.To je hlavný problém.

Spomínam na Kubu

01.12.2016

Pravidelná linka ČSA z Prahy do Havany mala technické medzipristátie na letisku Montreal a personál letiska už poznal zloženie cestujúcich, ktorí počas neho prezerali výlohy free shopov. Nechtiac som si pri jednom lete do Havany vypočul rozhovor dvoch predavačiek susediacich obchodov. Keď nás uvideli, jedna druhej, pretože bola polnoc, radila aby zatvárala a nečkala, [...]

Vždy ide o peniaze

26.11.2016

Najnovšie a čo obšírne zamestnáva TIS a médiá sú výlohy ministerstva zahraničných vecí na umelecké akcie spojené s našim predsedníctvom v Rade EÚ. Že boli vysoké a presahovali stanovený limit a že odmeny účinkujúcim umelcom a umeleckých telies boli zaplatené mimo základnej dohody, naviac. Zistila to mladá referentka po 8 mesiacoch služby na ministerstve [...]

Na čo sa pán Matišák nepýtal

20.11.2016

Jacques Rupnik v rozhovore s Andrejom Matišákom niekoľko krát opakoval, že „liberálna demokracia je nielen najprijateľnejší, ale aj najdôstojnejší politický systém“ Je to jeho názor a iný mať nemôže aj preto, že prívlastok, liberálny má z pohľadu politológov demokraciu, ako spoločenský systém novšie determinovať, ako slobodnú, od slova liberté. A tak [...]

stoltenberg

Nové spoločné jednotky rýchleho nasadenia nemajú podporu v EÚ

06.05.2021 20:50

Bojové skupiny EÚ už má. Existujú od roku 2004 a odvtedy neboli ani raz nasadené.

vrbetice výbuch česko

Kremľu nie je známe, že by pre neho pracovali agenti z kauzy Vrbětice

06.05.2021 19:34

Obom agentom Vladimir Putin udelil najvyššie vyznamenanie Hrdina Ruskej federácie.

Vladimír Pčolinský

SIS za šéfovania Pčolinského odpočúvala výrazne viac

06.05.2021 18:16

Podľa Juraja Krúpu dôvody nárastu počtu žiadostí o odposluchy nikdy nebudú známe.

Peter Visolajský

Situácia s nedostatkom personálu je naozaj kritická, upozorňujú lekári

06.05.2021 17:42

Ak by sme chceli dosiahnuť priemer Európskej únie, teda 8,4 sestry na tisíc obyvateľov, potrebovali by sme o 14-tisíc sestier viac.

gilos

Moje príspevky k minulému, súčasnému a možno, podľa toho ako som si to za tie roky uvedomoval, pozoroval, sledoval a žil, aj budúcemu občianskemu životu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 381
Celková čítanosť: 944754x
Priemerná čítanosť článkov: 2480x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy