Založ si blog

Vec verejná,ale prísne tajná.

Vedenie trasy dialnice D1 najsevernejšou časťou  Turca je tým najhorším riešením,ktoré sa nedá ospravedlniť pretože znamená zánik obcí Lipovec i Turčianske Kľačany,časti národného parku Malá Fatra,obce Šútovo a ďalší problém kade a ďalej cez Kraľovany.Druhý tunel je neodvratný.

            Možno preto zástancovia tejto trasy o detailoch nehovoria a v médiách sa o tom mlčí.Predovšetkým ale treba uviesť,že kŕčovité pridŕžanie sa tunela zo strany Žiliny po Dubnú Skalu má svoje historické pozadie.Prieskumná štôla,ktorá bola popod Minčol razená v minulosti  mala za cieľ pripraviť na základe zistení geologického stavu tejto časti horstva realizáciu,či zlepšenie podmienok cesty E 18 medzi Strečnom a Vrútkami tým,že nebude prechádzať okolo meandru Váhu,kde sa stretáva rieka so železničnou traťou a čo vždy vyvolávalo problémy s cestnou prevádzkou v predele Malej Fatry.To bola minulosť zapojená do prípravy vtedy,keď o stavbe dialnice ešte nebolo chýru ani slychu.

            Nie je nepochopiteľné,že všetky veľké stavebné organizácie s množstvom subdodávateľov čakajú na veľkú zakázku,ktorá by ich potreby zabezpečila na mnoho rokov dopredu.Už aj tak kdesi v  okolí Turian rýpu bágre a buldozéry do zeminy s tým,že na stavbe dialnice sa pracuje a práve v tom najnevhodnejšom koridore

Prieskumnú štôlňu pred rokmi  razili pracovníci z Banských stavieb Prievidza,ktorí mali skúsenosti s tunelovaním a často ich pozývali do Nemecka,ale aj do Alžírska,kde razili tunel popod horstvo Atlasu pre privadzač vody  k pobrežným častiam krajiny.Dnes také firmy u nás neexistujú,stratili sa .a jej odborníci sa roztratili po svete.

             Ako dosvedčujú faktúry po vystavbe cestného tunela popod Branisko,ale len v jednom profile(o druhom sa ešte dlho hovoriť nebude) ,doteraz účet uzatvorený nebol. A peniaze niekde vo Švajčiarsku sa ťažko hľadajú.Realizátori sa naučili tomu,že najlepšia cesta k rastu nákladov je desiatka dodatkov k pôvodnej cene,ktorá rastie s úmerne s časom.

            Pre lepšiu orientáciu o čom je v blogu reč doporučujem pohliadnúť na terén aspoň v merítku,tkrý sa dá zistiť z mapy špeciálnej

Spomínam na Kubu

01.12.2016

Pravidelná linka ČSA z Prahy do Havany mala technické medzipristátie na letisku Montreal a personál letiska už poznal zloženie cestujúcich, ktorí počas neho prezerali výlohy free shopov. Nechtiac viac »

Vždy ide o peniaze

26.11.2016

Najnovšie a čo obšírne zamestnáva TIS a médiá sú výlohy ministerstva zahraničných vecí na umelecké akcie spojené s našim predsedníctvom v Rade EÚ. Že boli vysoké a presahovali stanovený viac »

Na čo sa pán Matišák nepýtal

20.11.2016

Jacques Rupnik v rozhovore s Andrejom Matišákom niekoľko krát opakoval, že „liberálna demokracia je nielen najprijateľnejší, ale aj najdôstojnejší politický systém“ Je to jeho názor viac »

atóm, fyzika

Čínsku štátnu energetickú spoločnosť znepokojuje brexit

28.04.2017 19:43

Odchod Británie z Európskej únie vzbudzuje neistotu pri spolupráci Číny, Británie a Francúzska v oblasti jadrovej energie.

čierna hora, nato

Čierna Hora ratifikovala dokument o členstve v NATO

28.04.2017 19:43

Pred budovou v horskom mestečku Cetinje, kde poslanci zasadali, sa medzitým uskutočnil protest niekoľkých stoviek stúpencov opozície.

Záplavy, Záhorie, Pernek, cesta, voda, povodeň, povodne, záplava

Horský priechod Čertovica je neprejazdný

28.04.2017 19:31

Mnohé cesty v Žilinskom kraji sú pre nepriaznivé počasie a zosuvy pôdy neprejazdné.

ZSSK, vlak, železnice, IC,

IC vlakom pred sviatkami pridali vozne

28.04.2017 19:30

Železničná spoločnosť Slovensko v súvislosti so sviatkom 1. mája pridala vozne k rýchlikom InterCity.

gilos

Moje príspevky k minulému, súčasnému a možno, podľa toho ako som si to za tie roky uvedomoval, pozoroval, sledoval a žil, aj budúcemu občianskemu životu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 381
Celková čítanosť: 553729x
Priemerná čítanosť článkov: 1453x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy