Keď sa redaktor v istej cirkevnej relácii pýtal katolíckeho kňaza, prečo je vzťah jeho cirkvi k ženám taký skostnatelý ,ten odpovedal, že je to dané tým, že pri poslednej večeri Krista sedeli z jednej strany stola kvôli historikom a maliarom len muži, učeníci a budúci biblisti .Nevedno, či je to jediná interpretácia obrazu, alebo si ju vymyslel narýchlo onen kňaz.
Faktom však ostáva skrytá funkcia žien v činnosti a prevádzke tejto cirkvi a je ich veľa. Od postavenia svetských žien v prevádzke farností v domácich prácach v kuchyni pána farára, opatere jeho oblečenia až po riadenie prác farníkov vo farskej záhrade. .Viac ,až veľa, leží na pleciach mnišiek, ktoré verejnosť, ľudia poznajú len z oblasti sociálnej a zdravotníckej . Ale sú to aj tie, ktoré z nich za bránami kláštorov robia otrokyne, čo zlepšujú prevádzku cirkvi za vatikánsku menu. Sú to krajčirky. kuchárky, pekárky oblátok, práčky všetkého možného, čo sprievody dobre živených farárov a im nadriadených pochodujú pri rôznych cirkevných podujatiach v perfektných uniformách šitých na mieru ich rozmerných tiel. A to ,že pri týchto podujatiach majú účastníci vždy iné uniformy navrhnuté iste kvalifikovanými návrhármi nie je vec zanedbateľná, skôr svedčí o bohatstve tejto cirkvi .Každý sviatok niečo nové.
Uvedené javy sa páčia najmä ženám citlivým na módu a prekvapenia v čom zas vyjdú na pochod medzi prihliadajúcich veriacich kedy páni farári pochodujú istým tempom kroku a aby sa všetko súvisiace stretlo na sekundu presne a tam, kde sa má .Veľké nároky boli iste kladené na pochodujúci klérus ,keď z nezvykle dlhej cesty cez Hradčanské námestie kráčali desiatky kňazov do katedrály sv. Víta pred obradom pohrebu V. Havla, aby tam dorazili presne. A to iste neboli zvyklí na pochod pretože v armáde nikdy neslúžili.
Postavenie žien v prevádzke a obradoch r. k . cirkvi sa málo nápadne zlepšuje v tom, že ženy sú pripúšťané k čítaniu textov z Biblie počas omší. To ostatné, podľa zvyklostí je skryté a o čom nemôže rozhodovať svetské orgány kontroly dodržiavania pracovných pomerov na ich pracoviskách a odbory nemajú tam prístup
Je preto udivujúce, že KBS hlavne jej predstaviteľ St .Zvolenský tak rázne sa stavia proti aktivitám(1 x do roka)LGBT na verejnosti k ich zhromaždeniam aby sa zviditeľnili, že i oni sú ľudia aj keď s odlišnosťami od normálu. Ale čo ten normál vlastne je?
Iste by bolo neprístojné pýtať sa primasa St.Zvolenského ,či celibát je normál, aby zdraví chlapi s istým náboženským presvedčením len pozerali po pekných a rovnako zdravých ženách, keď si prirodzené pudy mnohí z nich odbavujú na doraste, ako dosvedčujú príbehy(zatiaľ) z okolitých krajín. Ak na dôvodov celibátu nevie, skôr nemôže odpovedať, potom by sa nemal miešať do inakosti ľudí, ktorí mu nič zlé nerobia a ktorí sa majú radi navzájom a v dnešnom svete nežiadajú nič iné, len aby ich vzťah mal aj právny rámec..
Iste do tejto kategórie argumentov patrí aj spomienka na verejnú pitvu prof. Jána Jessenia, za ktorú bol popravený s inými pánmi na Staromestskom námestí v roku 1621.A dnes sa pitvy z dôvodov lekárskych i dôvodových konajú vždy, keď sú k tomu dôvody a lekári nechodia nechodia pýtať si povolenia na biskupský úrad. Alebo sa k tomu schyľuje?
Je predsa jedna oblasť života r.k. cirkvi, ktorá nepozná civilnú juridikciu ,ale sa riadi kanonickým právom O tom,čo sa deje za múrmi kláštorov, v ktorých žijú a modlia sa mnísi a mníšky rôznych rádov nevie verejnosť a štátne orgány dozoru nad hygienou a bezpečnosťou prakticky nič. Sú to predsa ľudia, ktorým ani mimoriadna zbožnosť nemohla paralyzovať ľudské potreby a či vôbec sa tam v tomto smere niečo deje, čo býva zaujímavé aj pre svetské orgány práva.
Svet a j ten náš kráča podľa iných hudobných akordov a preto zasahovanie r.k. cirkvi do občianskych procesov a zákonov vyvoláva rozpaky ,otázky, ale aj nutné názory ,že ťažko je v takej nábožnej krajine akceptovať zmeny, ktoré sú prirodzené a v súlade so všeobecnými ľudskými právami, ktoré sú obsiahnuté vo Všeobecnej deklarácii ľudským práv..
Teraz si to prekombinoval - nik Ti ...
Celá debata | RSS tejto debaty