Keby reklamy na medikamenty voľne predajné v (dobrých )lekárňach boli pravdivé, boli by sme všetci ich užívatelia zdraví, dlhovekí, bez vrások s bujným poprsím i dlhotrvajúcou erekciou. Ale čo by robili potom lekári mimo chirurgov a ministri vecí sociálnych, zdravotníctva a zdravia ?Iste by sa trápili nad tým ako zvýšiť a komu vek odchodu do dôchodku pre tých, čo majú prácu. Aj preto reklama by nemala byť zavádzajúca, keď už nemôže byť pravdivá z komerčných dôvodov svojej existencie. Aby nám nehovorila, že za skoré(ešte dnes)zakúpenie , či objednanie jedného balenia čohosi, dostaneme dva a k tomu slušivú kapsičku, ktorú nemá v širokom okolí nik. Neuveriteľné! Veď v cene jednej sady, či balíčka zaplatí záujemca obe. Len si to nemôže spočítať.
Keby bola reklama pravdivá a nezavádzajúca, čo by z toho mali prostriedky verejnej komunikácie, keď počas istého uceleného programu sú do neho vkladané reklamy v trvaní 2-3 krát po 4 minúty a človek nemá stále potrebu si odskakovať do kuchyne, či záchoda a tak sa len díva ako sa z TV aparátu na neho valia polopravdy na perách usmievavých slečien s bezvadným chrupom. Zatiaľ sa nik nepozastavil nad realitou, že vydávanie letáčikov, brožúriek čo reklamných minút hovoreného slova nie je zadarmo a v konečnom dôsledku ich zaplatí kupujúci a výrobca s predajcom sú už dohodnutí, ako si budú deliť náklady, či zisk z predaja toho, čo bolo predmetom reklamy. Veď i reklama BMG Horizont hovorila, že všetci sme ako jedna rodina, len peňazí niet.
Zmenili sa pomery aj u našich lekárov. Okrem toho, že podľa sezóny sú odetí do reklamných dresov s maličkým logom, ktorého rozmery sú v súlade s etickým kodexom, ktorý vydal úrad pre reklamu. A lekár na konci vyšetrovania odporučí aj nejaký života budič s letáčikom, že práve ten zlepší náš zdravotný stav.
A všetky triky páchané na občanoch zastrešuje práve ten úrad pre reklamu a s tým, že za pravdivosť reklamy zodpovedá zadávateľ. Vtipné. My nič, my muzikanti…
Celá debata | RSS tejto debaty