Už aj reklama potrebuje reklamu

Už týždne vynášam hromady rôznych reklamných publikácií.ktoré susedia,ale aj  ja nečítajú,ani k svojmu životu nepotrebujú a hádžem ten brak do označeného kontajnera.Chodí ale istý inšpektor(?),ktorý sa pýta,či kolportéri skutočne farebné publikácie i noviny pána Matoviča donášajú.Robí to preto,že účinnosť publikácií je mizerná a zadávatelia reklamy sa domnievajú,že nedošli do rodín a že výsledky sú tomu úmerné a potenciálny zákazník sa nemôže dostať k správam o akciách a fantastických zľavách cien rôzneho tovaru.Niekedy až o 50 %pôvodnej cenyA tak preto musí sa človek pýtať,ako vysoko a nereálne bola stanovená pôvodná cena,keď predajca ju môže znížiť až na polovicu pôvodnej a bez obavy,že na nej stráca a že kvôli tomu pôjde do krachu,alebo v lepšom prípade mu banka požičia,aby si stratu vyrovnal iným produktom.

            Ktorýsi dávny kapitalista(H.Ford) povedal,že i posledných 5 dolárov,ktoré by mu ostali z podnikania venuje na reklamu a podľa toho sa držia všetci dnešní podnikatelia a obchodníci.Nechcú si priznať,či vziať na vedomie,že potrebu nakupovať vyvoláva potreba  mať nakúpený predmet k potrebe,k úžitku a toho,čo má hlboko do vrecka a počíta s každým eurom,či centom nemôže žiadna reklama motivovať k nákupu,čo nepotrebuje.Nechcú vziať na vedomie,že tých chudobných je vždy viac,ako bohatých a tí chodia,ako sami zdôrazňujú nakupovať do Kitsee,alebo do Viedne.kto vie prečo?Azda preto,že tam je tovar,ktorý ich aktuálne zaujíma lacnejší až o 30 %.Ale všetci nemôžeme bývať v okolí hranice.

            Reklama,ako etablované odvetvie obchodu,vzdelanci hovoria,že businessu sa prevalila do všetkých segmentov našeho života.Je o medikamentoch,potravinách,bielej technike,mobilných službách a aparátoch,o pôžičkách, o možnosti stať sa vlastníkom Tatier o autách ,o možnosti požičať si peniaze atď.Vykonáva sa v rozhlase,TV,novinách i na reklamných tabuliach popri cestách.Pre jej prezentáciu sú prerušované dramatické i športové prenosy,dokonca už aj správy  a športové stretnutia.

            Jediný úžitok z toho majú reklamné agentúry,editori reklamných spotov a druhotriedni herci,ktorí prepožičiavajú svoje hlasy a telá stupidnej reklame.V posledných týždňoch,zrejme pre malú účinnosť v známych médiách obťažujú nás agitátori cez telefon.Oslovia a čakajú,že klient bude pozitívne reagovať na ponuku agitátora.Je to ťažký život,keď sú platení za počet tých,čo im skočia na udičku.

            Skrátka demokratický systém kapitalizmu dovoľuje a hlavne vyžaduje reklamu,aby spotreba rástla,aby ľudia kupovali a míňali aj na to,čo nepotrebujú, a aby niekoľkí ,najúspešneší sa prepracovali do časopisu Forbes.

            Keď teraz minister Krajcer odôvodňuje spojenie SRo s STV do jedinej RTS zabúda,že komerčné stanice TV profitujú na reklame,zatiaľ čo verejno-právna len v istom intervale v programe,medzi celkami.Aj  preto Kňažkova JOJ prekročila dlhodobo akceptovateľnú Markízu,že vysiela prasačiny primiešané do reklamy v ktorejkoľvek dobe vysielania aj do ináč zaujímavých dramatických diel(JOJ plus),čo pokladá diváka za tupca,čo čaká len na okamih reklamy v trvaní 5 minút..Ale taký je súčasný svet,v ktorom by H.Ford dal posledných 5 dolárov na reklamu.ale bez záruky,že sa mu vrátia.

Spomínam na Kubu

01.12.2016

Pravidelná linka ČSA z Prahy do Havany mala technické medzipristátie na letisku Montreal a personál letiska už poznal zloženie cestujúcich, ktorí počas neho prezerali výlohy free shopov. Nechtiac som si pri jednom lete do Havany vypočul rozhovor dvoch predavačiek susediacich obchodov. Keď nás uvideli, jedna druhej, pretože bola polnoc, radila aby zatvárala a nečkala, [...]

Vždy ide o peniaze

26.11.2016

Najnovšie a čo obšírne zamestnáva TIS a médiá sú výlohy ministerstva zahraničných vecí na umelecké akcie spojené s našim predsedníctvom v Rade EÚ. Že boli vysoké a presahovali stanovený limit a že odmeny účinkujúcim umelcom a umeleckých telies boli zaplatené mimo základnej dohody, naviac. Zistila to mladá referentka po 8 mesiacoch služby na ministerstve [...]

Na čo sa pán Matišák nepýtal

20.11.2016

Jacques Rupnik v rozhovore s Andrejom Matišákom niekoľko krát opakoval, že „liberálna demokracia je nielen najprijateľnejší, ale aj najdôstojnejší politický systém“ Je to jeho názor a iný mať nemôže aj preto, že prívlastok, liberálny má z pohľadu politológov demokraciu, ako spoločenský systém novšie determinovať, ako slobodnú, od slova liberté. A tak [...]

Igor Matovič  / Jozef Pročko /

Možnosť skrátiť volebné obdobie aj referendom sa nezavedie. Plénum odmietlo novelu Ústavy z dielne matovičovcov

03.12.2024 18:13, aktualizované: 18:24

Podľa súčasnej právnej úpravy sa môže volebné obdobie skrátiť len na základe uznesenia parlamentu, nie referendom.

Donald Trump, Emmanuel Macron

Trumpa pozvali na otvorenie katedrály Notre Dame. Zmieri sa s Macronom?

03.12.2024 18:00

Hoci je oficiálnou hlavou štátu stále Joe Biden, na slávnostnom otvorení obnovenej katedrály Notre Dame v Paríži bude USA reprezentovať jeho nástupca.

andrej babiš

Poslanci odmietli uznesenie k súdnemu zmieru medzi rezortom vnútra a Babišom

03.12.2024 17:55

Návrh predložila skupina poslancov parlamentu za opozičnú SaS.

Peter Pellegrini

Pellegrini odcestuje do Lotyšska. Na vojenskej základni v Adaži navštívi slovenských vojakov

03.12.2024 17:44

Slovenskí vojaci tam pôsobia v rámci vojenskej misie NATO.