Založ si blog

Na plný plyn, aj keď s represívnymi opatreniami.

Namiesto toho, aby automobilový priemysel smel vyrábať autá s max. prevádzkovou rýchlosťou dovolenou zákonom v mnohých civilizovaných krajinách sveta 130 km/hod a vládne a služobné aj vyššou, podľa uváženia, štátna moc nabaľuje na dovolený limit všelijaké taktiež zákonom ošetrené rôzne reštrikčné zákazy. Vidno, že moc štátu je závislá na výrobe automobilov a jej prevádzku skryto a tvári sa, že jej ide o ochranu ľudí na cestách a ochranu majetku ľudí ktorých domy a ploty zavadzajú a stoja popri rušných ciest a len nedisciplinovaní vodiči spôsobujú problémy pre poisťovanie majetku, ktorý poškodili.

Automobilizmus ako fenomén modernej doby nesie so sebou celý rad produkcie, ktorá je neoddeliteľná od aut. A ktoré zamestnávajú ľudí a čo zákonodarcovia vo vleku výrobcov aut prikazujú používať dôvodne i menej dôvodne. Oleje, mazadlá, pohonné hmoty, nemrznúce kvapaliny do ostrekovačov, ale aj na kľúčiky do zamknutých dverí, letné i zimné pneumatiky s presne definovanou lehotou výmeny lekárničiek, reflexné vesty i čoraz zložitejšia kontrola spôsobilosti auta vyjsť na verejnú cestu. Najnovšie i navigačný systém GPS, aby vodič nezablúdil, alebo nebol schopný naštudovať trasu podľa automapy pred cestou, ktorú nepozná, ochrana pred krádežami auta vo forme čipu, ktorý hlási majiteľovi, kde sa nachádza jeho auto, alebo znemožnenie naštartovať auto vodičovi, ktorý má istý obsah alkoholu v dychu.

Ale aj na druhej strane, orgánom kontroly a represie bolo potrebné priradiť veľa zmien, od typu ich vozidiel, majákov, radarov i antiradarov a ďalších o ktorých sa nemajú vodiči dozvedieť.

Nedá sa vynechať rast metód výcviku budúcich vodičov i s poklesom veku pre vydanie vodičského oprávnenia na 17 rokov. Vieme koľko nových vodičov, ale aj aut pribudne týmto demokratizačným opatrením, keď to porovnáme s tým, že voliť môže človek len od 18 rokov. A presne v deň, kedy ho dosiahne. Či viesť vozidlo (aj keď v prítomnosti osoby staršej a skúsenej)je menej zodpovedné, ako vyberať osoby pre riadenie štátu či motorového vozidla.

Účelovo, ale nepresne sú zo strany dopravnej polície uverejňované údaje o počtoch mŕtvych, zranených i dopravných nehodách v istých časových intervaloch, z ktorých sa usudzuje všeličo, podľa potreby. Nikdy sa ale údaje nespájajú s pojmom početnosť dopravných nehôd. Verejnosť je informovaná len o počtoch, bez vzťahu k skutočnosti, koľko motorových vozidiel v definovanom intervale po cestách, či v úseku prešlo. S pribúdajúcimi počtami vozidiel na cestách je to informácia nepresná, bez kvalifikovanej výpovednej hodnoty.

V súčasnosti prebieha na Slovensku osvetová kampaň o tom, čo nové, prísnejšie zmeny do prevádzky motorových vozidiel na cestách prinesú. V rýchlosti, v obsahu alkoholu v krvi vodiča(aj keď nehodu nespôsobil), počte dopravných priestupkov v posledných 5 rokov a čo má prispieť k poriadku na našich cestách v súlade s európskymi zvyklosťami.

Všetko a nič, čo bolo uvedené nebude viesť k zmenám chovania vodičov na cestách s vozidlami, ktoré sú schopné vyvinúť rýchlosť 230 km/hod v priebehu 4 sekúnd. O tom sa hovoriť nesmie, nemôže pretože by sa to dotklo záujmov výrobcov automobilov podobne ako iných, kde osvetové reči vládnych činiteľov sú len reči, ktoré sa vážne brať nesmú.

 

Spomínam na Kubu

01.12.2016

Pravidelná linka ČSA z Prahy do Havany mala technické medzipristátie na letisku Montreal a personál letiska už poznal zloženie cestujúcich, ktorí počas neho prezerali výlohy free shopov. Nechtiac viac »

Vždy ide o peniaze

26.11.2016

Najnovšie a čo obšírne zamestnáva TIS a médiá sú výlohy ministerstva zahraničných vecí na umelecké akcie spojené s našim predsedníctvom v Rade EÚ. Že boli vysoké a presahovali stanovený viac »

Na čo sa pán Matišák nepýtal

20.11.2016

Jacques Rupnik v rozhovore s Andrejom Matišákom niekoľko krát opakoval, že „liberálna demokracia je nielen najprijateľnejší, ale aj najdôstojnejší politický systém“ Je to jeho názor viac »

Ekonomika, graf, peniaze, kalkulačka

Iba pätina firiem chce využiť zvýhodnené vyplácanie 13. a 14. platov

20.10.2018 12:49

O vyplácanie zvýhodnených 13. a 14. platov v praxi nie je medzi firmami veľký záujem. Buď si to nemôžu dovoliť, alebo majú problém splniť podmienky zákona.

lykožrút

Vlastníci lesov nesúhlasia s ochranármi, že lykožrút sa málo šíri z rezervácií

20.10.2018 12:41

Únia regionálnych združení vlastníkov neštátnych lesov Slovenska tvrdí, že premnoženie lykožrúta spôsobila aj bezzásahovosť chránených území v 5. stupni.

SR Bratislava doprava 2. etapa električka trať Petržalka TK B

Magistrát odmieta tvrdenia o diskriminácii navrhovaných zliav v MHD

20.10.2018 12:17

Viaceré organizácie označili navrhované zmeny v bratislavskej verejnej doprave za nesystémové s diskriminačným charakterom.

hasiči, gaderská dolina

Hasiči pokračujú v likvidácii požiaru v Gaderskej doline

20.10.2018 11:28

Požiar sa rozšíril sa vo veľmi nedostupnom teréne.

gilos

Moje príspevky k minulému, súčasnému a možno, podľa toho ako som si to za tie roky uvedomoval, pozoroval, sledoval a žil, aj budúcemu občianskemu životu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 381
Celková čítanosť: 768136x
Priemerná čítanosť článkov: 2016x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy