Kedy sa zo športu vytratila hravosť?

11. novembra 2010, gilos, Nezaradené

Bolo sympatické,že médiá porážku MŠK Žilina v Lige majstrov hodnotili len úzko,v rozmeroch ihriska pod Dubňom.Keby boli mohli,ako nemohli,keďže vždy ide o veľké peniaze,fanúšikovia si poplačú,zanadávajú a budú sa tešiť na víťazstvá v Corgoň lige nad Zlatými Moravcami.

            Ale ako sa cítia majitelia v podobných príhodách aj iných klubov vedieť nebudeme.Najskôr,ako býva u nás dobrým zvykom postrašia napred trénera,že nesplnil ich očakávania,hráčom(tých je viac)vyčistia žaludky,škrtnú prisľúbené odmeny za pozíciu v skupine a budú smútiť nad tým,že ich hráč z nadpriemerným výkonom sa nedostal na súpisku agentov,ktorí vyhľadávajú talenty pre akčné burzy,kde sa predávajú športovci rovnako ako závodné kone a plemenní býciTo je tá odvrátená strana dnešného masového športu.Divákov už len teší,kto z našich kde-kade vo svete prihral,vychytal,alebo strelil gol a či sa náhodou nestal hviezdou týždňa.Aj to svedčí o tom,kam kráča masový šport.Keď talenty a hotoví hráči odchádzajú za prácou do cudziny.

            Masové športy už dávno nie sú lákavé,aby hrali naši najlepší hráči v nich.Skôr i redaktorov zaujíma to,za koľko bol hráč predaný,aká je jeho tržná hodnota.Ťažko ale uveriť,že majitelia našich klubov svoje podnikanie robia v nich preto,že majú šport radi..Vždy ide o to,aby prijmy a výdavky boli aspoň vyrovnané a majiteľ mal aj istý zisk.Bez veľkých peňazí sa dnešný šport nepohne.Preto sú dôležité príspevky a peniaze tých,čo z reklamy na dresoch športovcov a mantineloch  žijú.Ale len vtedy,keď sa im vklady do vybavenia športovcov vracajú vo forme zisku z predaja.Ak sa nedarí,ide všetko dole vodou a kluby sa prepadajú do nižších súťaží.

            Treba veľa vnímavosti,aby človek postrehol aj negatívnu stránku života športovca,hlavne v tých športoch,kde hráč pri každom stretnutí musí ísť na hranu svojich fyzických možností.Zaujímavý pre majiteľov je len do chvíle,keď sa rozhodne team lekárov,či ešte z neho niečo môže byť,alebo pôjde do zabudnutia.Aj preto sú hráči stále pripravení podávať vysoké výkony podľa želaní majiteľov i reklamných agentúr,ktoré pre pobavenie divákov potrebujú „action“,do čoho patria i bitky na hracej ploche.Už dávno sa totiž z najsledovanejších vytratila istá hravosť,hlavné sú body,čo sa zdôrazňuje aj divákom A tak podľa expertov na PR divákov vzrušuje viac surovosť,dravosť,bitky bez rukavíc a ťažko neveriť,že to nie je premyslené v réžií najschopnejších znalcov ľudských vášní.Veď ide len o peniaze.